Kezdőcsomag a játékprogramozás iránt érdeklődőknek – Raylib

Aki a linux rendszerek iránt érdeklődik, az viszonylag hamar megismerkedik a konzollal és a bash scriptek írásával és sokan találnak rá a rendszer alapját is jelentő C nyelvre.

A játékok írása már viszonylag korán, a programozás tanulási fázisában előkerül a jól ismert példák, a lottójátékok és számkitalálós játékok  tanulásakor.

Ennél tovább csak nagyon ritkán és kevesen szoktak eljutni, de mégis mi a teendő, ha valaki komolyan érdeklődik a magasabb szintű, napjainkban elterjedt játékok programozása iránt ?

Egy olyan ingyenes, nyílt forráskódú projektet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami kifejezetten a kezdő játékfejlesztők számára készült.

A raylib egy egyszerű és könnyen használható könyvtár a videojátékok programozásának hatékonyabb, élményszerű elsajátításához..

A raylib-t a Borland BGI grafikus lib és az XNA keretrendszer ihlette, és különösen alkalmas prototípusok készítésére, eszközfejlesztésre, grafikus alkalmazásokhoz, beágyazott rendszerekhez és oktatáshoz.

NINCS külső függőség, az összes szükséges könyvtárat a raylib csomagban találja meg
Több platform támogatott: RPI, Android, HTML5… és még sok más!
Alap C kódban (C99) íródott PascalCase/camelCase jelöléssel.
Hardveres gyorsítás OpenGL-lel (1.1, 2.1, 3.3 vagy ES 2.0)
Egyedi OpenGL absztrakciós réteg (önálló modulként használható): rlgl
Többféle betűformátum támogatása (TTF, XNA betűtípusok, AngelCode betűtípusok)
Többféle textúra formátum támogatott, beleértve a tömörített formátumokat is (DXT, ETC, ASTC)
Teljes 3D támogatás, beleértve a 3D Shapes, Models, Billboards, Heightmaps és még sok más!
Rugalmas anyagrendszer, klasszikus és PBR térképek támogatása
Animált 3D modellek támogatása (csontvázcsontok animációja) (IQM, glTF)
Shaderek támogatása, beleértve a modell és utófeldolgozó shadereket.
Erőteljes matematikai modul a vektor, mátrix és quaternion műveletekhez: raymath
Hang betöltése és lejátszása streaming támogatással (WAV, OGG, MP3, FLAC, XM, MOD)
VR sztereó renderelés támogatása konfigurálható HMD eszközparaméterekkel
Hatalmas példagyűjtemény +120 kódpéldával!
Kapcsolódó részek +50 programozási nyelvhez!
Ingyenes és nyílt forráskódú.

A raylib belsőleg használ néhány könyvtárat az ablak/grafika/bemenetek kezeléséhez és a különböző fájlformátumok betöltésének támogatásához, ezek a könyvtárak mind be vannak ágyazva a raylib-be és elérhetőek az src/external könyvtárban. Nézd meg a raylib függőségek részletes listáját a raylib Wiki oldalon.

A projekt GitHub oldala és bővebb információk:
https://github.com/raysan5/raylib

Weboldal:
https://www.raylib.com/

…és végül talán az egyik legfontosabb oldal, a példák – mindenképpen nézzük meg:
https://github.com/raysan5/raylib/tree/master/examples

Példák a weboldalon:
https://www.raylib.com/examples.html


Továbbra is várunk mindenkit nagy szeretettel csevegő oldalunkon élőben:
https://skamilinux.hu/chat/

Aktív fórum témák:
https://skamilinux.hu/phpBB3/search.php?search_id=active_topics

Legutóbbi PuppySzoftverek:
https://sourceforge.net/p/puppyszoftver/activity


Translate »
%d bloggers like this:

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy megkülönböztesse Önt weboldalunk többi felhasználójától. Ez segítséget nyújt számunkra, hogy weboldalunk böngészése során jobb élményt nyújthassunk Önnek, valamint az oldalunk fejlesztéséhez is hasznosak. további információ

Ha hozzájárult a cookie-k használatához, a böngésző cookie-kat tárol az Ön számítógépén vagy egyéb eszközén, hogy rendszerünk felismerje beállításait. A hozzájárulás érvényessége időnként lejár. Azonban, hogyha szeretné visszavonni hozzájárulását, a böngészője cookie beállításai között bármikor megteheti.

Bezár