Pár szó
a Reunion kezeléséről
Gazdaság: Két főszempont vezessen
ezen a téren minket. Az első a populáció
növelése, melyet a lakóhelyek építésével
tudunk elérni. Egyébként minden
kívánságot közöl velünk
a gép. A másik rész a bányászat.
A Detoxin termelést fúrótornyok
építésével növelhetjük,
míg a másik öt nyersanyagot bányákban
bányászhatjuk. Fontos megjegyezni, hogy
egy bolygón maximum kilenc bánya üzemelhet.
Mindegyikbe 1-1 bányászrobotot kell munkába
állítanunk. Ezeket miután legyártottuk,
vigyük az adott bolygóra. Ott a bolygó
felszínén a bányára kell
kattintani, majd a megjelenő képernyőn
"Add Droid". A saját rendszerünkbe
érdemes, ahol csak lehet, bányászkolóniát
alapítani, és a szállítóhajókkal
ömleszteni a nyersanyagot az anyabolygóra.
Fejlesztés, gyártás: A fejlesztések
scientistünk képességeitől
függnek, javasolt minél előbb a legjobbat
megvenni. Vele beszélgetve rá tudjuk venni,
hogy menjen el továbbképzésre.
Miután kifejlesztettük az egységet,
utána gyárthatjuk is. A gyártás
a nyersanyag készletünk, és pénzünk
mennyiségétől függ.
Építkezés: A bolygó felszínén
tudunk építkezni. Javasolt a bányászatot
erősíteni, egyéb dolgokat pedig
csak akkor építeni, ha kérik, vagy
ha szükség van rá, ugyanis a játék
elején nincs túl sok pénzünk.
Hadsereg: Miután legyártottuk az egységeket
és hozzájuk a fegyverzetet a Ship Infonál
tudjuk őket csapatba kovácsolni. Az új
csapat lehet flotta, vagy bolygó védelmére
rendelt egységek. Fontos, hogy egységeink
teljesen fel legyenek szerelve. Flottánál,
ha invázióra készülünk,
akkor pakoljunk fel egy csomó földi egységet
is. Szálljunk fel, és irányozzuk
be az adott bolygót. Mikor megérkeztünk
a bolygó térképre menjünk
ki, és kattintsunk rá az ellenséges
flottára, megjelenik az Attack ikon. Miután
legyűrtük őket következhet a
bolygójuk. A földi csatában azonban
már mi irányítjuk az egységeinket.
A Morgul háború
Kezdéskor minden tanácsadóból
a középsőt fogadjuk fel. A scientistet,
ahogy lehet, le kell cserélni a legjobbra. Ez
olcsóbb, mint ha folyton trenírozná
az ember a leggyengébbet, ráadásul
nem is lehet őket a legfelső szintre "feltanultatni".
Tehát nem érdemes így vacakolni
velük. A Jade bolygó megjelenésekor
repüljünk oda kereskedő hajókkal.
Így felvesszük a kapcsolatot a Jaanosians
néppel. Fontos, hogy ne satellite hordozókkal
menjünk oda, mert azzal nem tudunk kapcsolatot
létesíteni. A barátságos
Jaanosiansokkal többször tárgyalunk,
mindig pozitív válaszokat adjunk nekik.
Így egy nagyobb kereskedő hajót
kifejleszthetünk közösen velük,
és egy roncsot is megvehetünk tőlük
(kicsivel később fontos lesz!!!). Harmadik
alkalommal már segítséget kérnek
tőlünk. A Morgul nevezetű űrkalóz
nép támadta meg őket, természetesen
felajánljuk szolgálatainkat, de mint közöljük
a küldöttel, mi nem rendelkezünk fegyverekkel.
Az eredmény a Hunter és a Laser Cannon
megszerzése lesz. Itt nem árt megjegyezni,
hogy a Raenium (később már Texon
is kell) nevű nyersanyag szükséges
ezekhez a fejlett technikákhoz, ezt bolygónk
holdján is tudunk akár bányászni.
Tehát gyorsan legyártunk 10-12 vadászt
és hozzá a megfelelő fegyverzetet
20-24 lézer ágyút. Kis flottánk
pont időben érkezik, és támadásba
lendül. Miután körüludvaroltuk
a Morgulokat itt az idő a haditermelésre
ráfeküdni. Főleg mivel a második
Morgul támadás elpusztítja szövetségesünket,
és elfoglalja a Jadet. Flottánknak adjuk
ki a leszállás parancsot. Leszállás
közben felfedezzük a Radio Transmittert. Később
fontos lesz! Azonban most minden erőt rendeljünk
bolygónk védelmére. Amilyen gyorsan
csak tudunk, fejlesszük ki a galleont, és
pattanjunk át a szomszédos system 2-be.
Itt találkozhatunk a harmadik bolygón
a Kallokkal, akiktől megkapjuk a Starfightert
és katonai szövetségesünk lesz
a Morgulok ellen. Az ötödik bolygón
a békés Pheloniansokkal futunk össze.
Nyersanyag szükségletüket elégítsük
ki, de ne pénzért! A Battle Tankra fáj
a fogunk. Építsünk kolóniát
a második bolygóra, bár a sugárzás
miatt elpusztul a bázis, így kifejleszthetjük
a Radiation Shieldet. Ezek után újra építsünk
kolóniát oda most már shielddel
együtt, és egy csillagkutató épületet
is. Így felfedezzük az első bolygót
is. Küldjünk oda egy kereskedő flottát,
ha már kaptunk egy S.O.S. jelzést. Egy
Morgul Pirate Shipre csaphatunk így le. Beszélgessünk
el a nyomorulttal. Mint megtudjuk a Kallok nem igazán
megbízható szövetségesek.
No már csak ez hiányzott. De mivel mi
is nagy szarkeverők vagyunk, engedjük el
a Morgult haza, és meséljük el, hogy
bizony a Kallok velünk szervezkedtek ellenük.
A Mirach 2 második holdján eközben
új mindennél pusztítóbb
fegyverekre akad egy satellit carrierünk. Nem sokkal
később azonban a Kallok szövetséget
kötnek a Morgulokkal, és eleget tesznek
egy régi nagy vágyuknak, leszámolnak
a szerencsétlen Pheloniansokkal. Persze ezek
után a szövetséges flotta ellenünk
indul, de mi visszaverjük őket. Most már
azonban tudjuk, hogy a Morgulokat minél előbb
el kell intézni, mert támadásaikat
egyre nagyobb flottákkal hajtják végre.
Hatalmas flottánkat feltöltjük az invázióhoz
szükséges mennyiségű Battle
Tankkal. A flotta a Mirach 3 felé vesz az irányt,
mikor kijövünk az ugrásból,
megállapítjuk, hogy a bolygó körül
egy Morgul és egy Kall flotta állomásozik.
Mikor megtámadjuk a Morgul flottát, a
Kallok egyből csatlakoznak az akcióhoz.
Miután a gigantikus űrcsatában felülkerekedtünk
a Morgulokon, a flotta a bolygó felszíne
felé veszi az irányt, hogy kipakolja az
inváziós sereget. Eközben szétszórja
a bolygó maradék űrvadász
erejét. A földi csatában 1 egységünk
30 tankot vagy csapatszállítót
jelent. Természetesen a Kallok úgy gondolják,
hogy katonai szövetségünk újra
a régi, és itt is kiegészítik
haderőnket. Innen már könnyű
dolgunk van, csak el kell pusztítanunk a haderejét.
Ha viszont sokat késlekedtünk, akkor már
1 egység Aircrafttal is találkozunk az
ellenfél haderejében, nos az kellemetlen.
Háború a Liga ellen
A negyedik rendszerben megismerkedünk az elmaradott
Erannokkal. Alapítsunk kolóniát
az egyik megfelelőnek tűnő bolygón.
A rendszerben létrehozott új kolóniánk
csillagvizsgálója szinte azonnal megállapítja, hogy a rendszer
napja szupernóvává alakul át.
Evakuációt határozunk el, ekkor
azonban a kétségbeesett Erannok jelentkeznek.
Nincsenek olyan technikai szinten, hogy elmeneküljenek.
Bár figyelmeztetést kapunk, hogy az Erannok
a Morgulok szövetségesei voltak emberségből
úgy döntünk megmentjük ezt a különleges
népet. Tehát saját bolygónk
evakuálása mellett az Eran népet
is felpakoljuk. A másik két elérhető
rendszerben egy Liga nevezetű szövetség
uralkodik. Ugyan a Morgul háborúkban kitüntették
magukat, de vezető népük a Lisoniansok
semmivel sem jobbak a Morguloknál. Amint belépünk
a rendszerükbe és találkozunk a Liga
hajóival, kitör a háború.
Azonban tudjuk, hogy a Morgul harcok által megtépázott
hadseregünk nem bír el mind a négy
néppel. Arról nem is beszélve,
hogy hadseregük fejlettebb is a miénknél.
Ezért bolygónk újdonsült lakóit
az Erannokat kell felkeresnünk. Tudjuk, hogy természeti
adottságaiknak köszönhetően
képesek bármilyen nép formáját
felvenni. A kocsmában megkérjük az
Erant, hogy segítsenek ki szorult helyzetünkből.
Az Erannok nagyon szívesen segítenek,
és közöljük velük, hogy az
Undorlingsokat szeretnénk kiszakítani
a Ligából. Az Eranok képességeiket
felhasználva szembefordítják az
Undorlingsokat Lisoniansokkal. Köszönhetően
új szövetségeseinknek, az Undorlingsoknak
megkapunk minden technikai és katonai segítséget.
Így többek közt az Aircraftot is. Mindeközben
a maradék három néppel könnyen
elbánunk, csak a Lisoniansok képviselnek
komoly katonai erőt, de ők sem jelenthetnek gondot. Miután elfoglaltuk
a három főbolygót, megkapjuk a
hetedik rendszer koordinátáit.
Harc a Föld
ellen
A hetedik rendszerben az első bolygón
új technikákat találunk. Ezek segítségével
egy új fajra lelünk a rendszerben. A rejtőzködő
Syoniansok elárulják, hogy a Földet
egy szakadár társuk vezeti. Manipulálja
az embereket, bár állítólag
létezik egy kisebb lázadó csoport.
Nos saját szemünkkel is látni szeretnénk
ezt, de ahogy földi erőkkel találkozunk,
azok ránk támadnak. Megjelennek a kocsmában
az állítólagos lázadók
is, de hiába adunk nekik pénzt. Legfeljebb
azt vesszük észre, hogy újabb földi
flották épülnek. Ekkor durvább
módszerhez folyamodunk. Fejvadászt küldünk
a vezér ellen. Mivel a lehető legtöbb
pénzt megadtuk a fejvadásznak az eredmény
nem marad el. Bár a Syonian meghalt a földi
erők tovább folytatják elkeseredett
harcukat ellenünk. Nos miután dühöngtünk
egy sort, és megállapítottuk, hogy
fajunk nem változott semmit, megindítjuk
a lehető legnagyobb inváziós flottát.
Csatahajókat, rombolókat és rengeteg
űrvadászt, és persze mindezt egy
csomó rakétavetős egységgel
felszerelve. Az űrcsatában könnyen
győzedelmeskedünk, ellenben a földi
csatában megizzasztják haderőnket,
de sikerül legyőznünk őket. Happy End!
Pár
szó a Reunionról megjelent véleményekről,
értékelésekről a neten
Talán az Orin-féle értékeléssel
kellene kezdenem, mely lényegében a játékhoz
egy kapaszkodót próbál nyújtani.
Az említett végigjátszást
bárki bárhonnan leszedheti, mert sajnos
a neten ez a "hivatalos" Reunion végigjátszás.
Ezen mű becses szerzője hatalmas mennyiségű
baromságot hordott össze. Orin szerint a
játék bosszantó, a legjobb űrháborús játék
lehetne, ha nem lenne tele hibákkal. Több
hibát is ír, de én csak párat
emelnék ki. Az egyik hiba szerinte az, hogy hiába
vonta blokád alá a Morgul főbolygót,
újabb és újabb Morgul flottatámadások
érték. Nos ez tény, sőt
a játék nem engedélyezi az
időhúzást, előbb-utóbb
akkora flottát küld ellenünk, hogy
tuti lenyomjon. Mindez azonban azért van, hogy
ne üljön le a játék, legyen
tempója, és ne unatkozzon el az ember.
A második nagy hiba szerinte, hogy ha elveszítjük
a főbolygónkat, vagy mi foglaljuk el az
ellenfél főbolygóját akkor
nem lesz kinevezve valamelyik kolónia főbolygónak,
hanem ott nekünk vagy az adott népnek véget
ér a játék. Nos ezen értetlenkedését
azért nem értem, mert van azért
bőven ilyen játék még. Jó elfogadom,
hogy nem ismerhet minden ilyen játékot
az illető, de szerintem ez nem hiba, hanem felfogásbeli
különbség. A harmadik hiba szerinte,
hogy a tanácsadók nem adnak használható
tanácsokat. Nem jött rá mit kellene
csinálni, mit vár tőle a gép.
Ezért megítélése szerint
csak visszatöltögetésekkel lehet ezt
a játékot játszani. Kezdjük
akkor itt, én nem tudom az illető úriember
hol él, szerintem Ausztráliába
eljutottak még olyan játékok, ahol
nem árt néha menteni, hogy ha netán az ember
elvesztette a menetet, akkor visszatölthessen egy
korábbi állást. A viccet félretéve
a tanácsadókon kívül még
használhatta volna a kocsmát is. Ugyanis
a játék megad minden szükséges
információt. Ráadásul a
diplomáciai párbeszédek során
az ember könnyen rájön arra, hogy melyik választ
a megfelelő. Szerintem
csak gondolkodni kellett volna hozzá. A negyedik
hiba az Aircraft megszerezhetetlensége szerinte,
pontosabban az ő teóriája szerint
meg kell várni, amíg a Morgulok kifejlesztik,
és akkor kell őket lerohanni, és
így megkapjuk az Aircraftot. Nos nem tudom, hogy
ő egyedül vagy még valamelyik haver
segített ezen idióta teória felállításában,
de ekkora baromságot rég hallottam. Azért
megjegyzi, hogy nem volt ideje ezért még
egyszer újrajátszani a játékot,
de majd később. Azóta is várok
megvilágosodására. De erre az egész
történetre azt mondom, hogy magában
keresse a hibát, bár azért én
kíváncsiságból kipróbáltam
a teóriáját. Szánalmas volt!
Szinte teljesen kiirtottak a Morgulok a csatamezőn,
de persze Aircraftot nem kaptam utána. Kis leírásában
azonban kihagyott egy részletet, az Erannokat.
Én nem tudom mit csinált velük, de
a leírásból gyanakszom egy megoldásra.
Mivel már ekkor elszenvedett idáig a játékkal
tudnia kellett, hogy minden népnek szerepe van
a játék folyamán. Mivel bőven
használt kém satelliteket látta,
hogy az Eran haderő szinte nulla. Tehát
vagy hagyta őket kinyiffanni, vagy ő maga
intézte el őket. De a szupernóva
dolog biztos feltűnt neki, tehát ekkor
tuti visszatöltött, és áthozta
őket. Na most itt a bibi, tuti nem ment be a
kocsmába beszélgetni. Panaszkodott az
információ hiányra, nem tudta sose,
hogy épp mit kell csinálni, de ahogy láttam
a Morgul Piraten kívül senkivel nem beszélt
egy-két alkalomnál többször.
Ez valószínűleg a játék
eleji altatásnak köszönhető.
Irtózatos erőfeszítések
árán inkább lenyomta a Ligát.
Elfelejtve azt az apró tényt, hogy nem
amcsik készítették a játékot.
Persze máshol is olvastam szórakoztató
véleményeket a játékról.
Például Underdogsnál, hogy csiga-léptékű
a játék. Nos én marhára
irigylem őt, hogy ekkora ász, ugyanis
én többször végignyomtam már,
de általában azt sem tudtam hova kapjak,
mit csináljak, hogy ne irtsanak ki. Sőt
én annyira igénytelen vagyok, hogy még
a kezelőfelület is kényelmesnek bizonyult
számomra. Számomra azonban a "too
much micro-management" megjegyzés volt a
legérdekesebb. Tényleg néha adni
kell nekik lakóhelyet, farmot és kórházat,
de hát minél nagyobb a populáció
annál többet adóznak. Ha többet
adóznak, akkor több pénzünk
lesz, ha több pénzünk van, akkor azt
gyártunk, építünk, amit csak
akarunk. Egyébként ezen része a
játéknak nem változott a második
részben, az Imperium Galacticaban sem. Persze
lehet, hogy ez az egész sorozat kritikája
volt, egyszer talán megkérdem tőle.
Addig is idézném magamat, még amikor
az oldalt indítottam: "Szerintem ilyen apróságoknál
kár sértegetni más ízlését.
Azonban így felesleges belekezdeni a múlt
felidézésébe, mert ez inkább
csak árt nekünk." Nos már akkor
sem voltam egyedül ezzel a véleménnyel.
Szerintem a Reunion egy kiváló játék.
Közel sem olyan rossz, mint azt sokan állítják.
Tény, hogy nem tökéletes, de mutassatok
nekem egy tökéletes játékot!
Bob
|