vissza

Reunion végigjátszás
Pár szó a Reunion kezeléséről

Gazdaság: Két főszempont vezessen ezen a téren minket. Az első a populáció növelése, melyet a lakóhelyek építésével tudunk elérni. Egyébként minden kívánságot közöl velünk a gép. A másik rész a bányászat. A Detoxin termelést fúrótornyok építésével növelhetjük, míg a másik öt nyersanyagot bányákban bányászhatjuk. Fontos megjegyezni, hogy egy bolygón maximum kilenc bánya üzemelhet. Mindegyikbe 1-1 bányászrobotot kell munkába állítanunk. Ezeket miután legyártottuk, vigyük az adott bolygóra. Ott a bolygó felszínén a bányára kell kattintani, majd a megjelenő képernyőn "Add Droid". A saját rendszerünkbe érdemes, ahol csak lehet, bányászkolóniát alapítani, és a szállítóhajókkal ömleszteni a nyersanyagot az anyabolygóra.
Fejlesztés, gyártás: A fejlesztések scientistünk képességeitől függnek, javasolt minél előbb a legjobbat megvenni. Vele beszélgetve rá tudjuk venni, hogy menjen el továbbképzésre. Miután kifejlesztettük az egységet, utána gyárthatjuk is. A gyártás a nyersanyag készletünk, és pénzünk mennyiségétől függ.
Építkezés: A bolygó felszínén tudunk építkezni. Javasolt a bányászatot erősíteni, egyéb dolgokat pedig csak akkor építeni, ha kérik, vagy ha szükség van rá, ugyanis a játék elején nincs túl sok pénzünk.
Hadsereg: Miután legyártottuk az egységeket és hozzájuk a fegyverzetet a Ship Infonál tudjuk őket csapatba kovácsolni. Az új csapat lehet flotta, vagy bolygó védelmére rendelt egységek. Fontos, hogy egységeink teljesen fel legyenek szerelve. Flottánál, ha invázióra készülünk, akkor pakoljunk fel egy csomó földi egységet is. Szálljunk fel, és irányozzuk be az adott bolygót. Mikor megérkeztünk a bolygó térképre menjünk ki, és kattintsunk rá az ellenséges flottára, megjelenik az Attack ikon. Miután legyűrtük őket következhet a bolygójuk. A földi csatában azonban már mi irányítjuk az egységeinket.

A Morgul háború

Kezdéskor minden tanácsadóból a középsőt fogadjuk fel. A scientistet, ahogy lehet, le kell cserélni a legjobbra. Ez olcsóbb, mint ha folyton trenírozná az ember a leggyengébbet, ráadásul nem is lehet őket a legfelső szintre "feltanultatni". Tehát nem érdemes így vacakolni velük. A Jade bolygó megjelenésekor repüljünk oda kereskedő hajókkal. Így felvesszük a kapcsolatot a Jaanosians néppel. Fontos, hogy ne satellite hordozókkal menjünk oda, mert azzal nem tudunk kapcsolatot létesíteni. A barátságos Jaanosiansokkal többször tárgyalunk, mindig pozitív válaszokat adjunk nekik. Így egy nagyobb kereskedő hajót kifejleszthetünk közösen velük, és egy roncsot is megvehetünk tőlük (kicsivel később fontos lesz!!!). Harmadik alkalommal már segítséget kérnek tőlünk. A Morgul nevezetű űrkalóz nép támadta meg őket, természetesen felajánljuk szolgálatainkat, de mint közöljük a küldöttel, mi nem rendelkezünk fegyverekkel. Az eredmény a Hunter és a Laser Cannon megszerzése lesz. Itt nem árt megjegyezni, hogy a Raenium (később már Texon is kell) nevű nyersanyag szükséges ezekhez a fejlett technikákhoz, ezt bolygónk holdján is tudunk akár bányászni. Tehát gyorsan legyártunk 10-12 vadászt és hozzá a megfelelő fegyverzetet 20-24 lézer ágyút. Kis flottánk pont időben érkezik, és támadásba lendül. Miután körüludvaroltuk a Morgulokat itt az idő a haditermelésre ráfeküdni. Főleg mivel a második Morgul támadás elpusztítja szövetségesünket, és elfoglalja a Jadet. Flottánknak adjuk ki a leszállás parancsot. Leszállás közben felfedezzük a Radio Transmittert. Később fontos lesz! Azonban most minden erőt rendeljünk bolygónk védelmére. Amilyen gyorsan csak tudunk, fejlesszük ki a galleont, és pattanjunk át a szomszédos system 2-be. Itt találkozhatunk a harmadik bolygón a Kallokkal, akiktől megkapjuk a Starfightert és katonai szövetségesünk lesz a Morgulok ellen. Az ötödik bolygón a békés Pheloniansokkal futunk össze. Nyersanyag szükségletüket elégítsük ki, de ne pénzért! A Battle Tankra fáj a fogunk. Építsünk kolóniát a második bolygóra, bár a sugárzás miatt elpusztul a bázis, így kifejleszthetjük a Radiation Shieldet. Ezek után újra építsünk kolóniát oda most már shielddel együtt, és egy csillagkutató épületet is. Így felfedezzük az első bolygót is. Küldjünk oda egy kereskedő flottát, ha már kaptunk egy S.O.S. jelzést. Egy Morgul Pirate Shipre csaphatunk így le. Beszélgessünk el a nyomorulttal. Mint megtudjuk a Kallok nem igazán megbízható szövetségesek. No már csak ez hiányzott. De mivel mi is nagy szarkeverők vagyunk, engedjük el a Morgult haza, és meséljük el, hogy bizony a Kallok velünk szervezkedtek ellenük. A Mirach 2 második holdján eközben új mindennél pusztítóbb fegyverekre akad egy satellit carrierünk. Nem sokkal később azonban a Kallok szövetséget kötnek a Morgulokkal, és eleget tesznek egy régi nagy vágyuknak, leszámolnak a szerencsétlen Pheloniansokkal. Persze ezek után a szövetséges flotta ellenünk indul, de mi visszaverjük őket. Most már azonban tudjuk, hogy a Morgulokat minél előbb el kell intézni, mert támadásaikat egyre nagyobb flottákkal hajtják végre. Hatalmas flottánkat feltöltjük az invázióhoz szükséges mennyiségű Battle Tankkal. A flotta a Mirach 3 felé vesz az irányt, mikor kijövünk az ugrásból, megállapítjuk, hogy a bolygó körül egy Morgul és egy Kall flotta állomásozik. Mikor megtámadjuk a Morgul flottát, a Kallok egyből csatlakoznak az akcióhoz. Miután a gigantikus űrcsatában felülkerekedtünk a Morgulokon, a flotta a bolygó felszíne felé veszi az irányt, hogy kipakolja az inváziós sereget. Eközben szétszórja a bolygó maradék űrvadász erejét. A földi csatában 1 egységünk 30 tankot vagy csapatszállítót jelent. Természetesen a Kallok úgy gondolják, hogy katonai szövetségünk újra a régi, és itt is kiegészítik haderőnket. Innen már könnyű dolgunk van, csak el kell pusztítanunk a haderejét. Ha viszont sokat késlekedtünk, akkor már 1 egység Aircrafttal is találkozunk az ellenfél haderejében, nos az kellemetlen.

Háború a Liga ellen

A negyedik rendszerben megismerkedünk az elmaradott Erannokkal. Alapítsunk kolóniát az egyik megfelelőnek tűnő bolygón. A rendszerben létrehozott új kolóniánk csillagvizsgálója szinte azonnal megállapítja, hogy a rendszer napja szupernóvává alakul át. Evakuációt határozunk el, ekkor azonban a kétségbeesett Erannok jelentkeznek. Nincsenek olyan technikai szinten, hogy elmeneküljenek. Bár figyelmeztetést kapunk, hogy az Erannok a Morgulok szövetségesei voltak emberségből úgy döntünk megmentjük ezt a különleges népet. Tehát saját bolygónk evakuálása mellett az Eran népet is felpakoljuk. A másik két elérhető rendszerben egy Liga nevezetű szövetség uralkodik. Ugyan a Morgul háborúkban kitüntették magukat, de vezető népük a Lisoniansok semmivel sem jobbak a Morguloknál. Amint belépünk a rendszerükbe és találkozunk a Liga hajóival, kitör a háború. Azonban tudjuk, hogy a Morgul harcok által megtépázott hadseregünk nem bír el mind a négy néppel. Arról nem is beszélve, hogy hadseregük fejlettebb is a miénknél. Ezért bolygónk újdonsült lakóit az Erannokat kell felkeresnünk. Tudjuk, hogy természeti adottságaiknak köszönhetően képesek bármilyen nép formáját felvenni. A kocsmában megkérjük az Erant, hogy segítsenek ki szorult helyzetünkből. Az Erannok nagyon szívesen segítenek, és közöljük velük, hogy az Undorlingsokat szeretnénk kiszakítani a Ligából. Az Eranok képességeiket felhasználva szembefordítják az Undorlingsokat Lisoniansokkal. Köszönhetően új szövetségeseinknek, az Undorlingsoknak megkapunk minden technikai és katonai segítséget. Így többek közt az Aircraftot is. Mindeközben a maradék három néppel könnyen elbánunk, csak a Lisoniansok képviselnek komoly katonai erőt, de ők sem jelenthetnek gondot. Miután elfoglaltuk a három főbolygót, megkapjuk a hetedik rendszer koordinátáit.

Harc a Föld ellen

A hetedik rendszerben az első bolygón új technikákat találunk. Ezek segítségével egy új fajra lelünk a rendszerben. A rejtőzködő Syoniansok elárulják, hogy a Földet egy szakadár társuk vezeti. Manipulálja az embereket, bár állítólag létezik egy kisebb lázadó csoport. Nos saját szemünkkel is látni szeretnénk ezt, de ahogy földi erőkkel találkozunk, azok ránk támadnak. Megjelennek a kocsmában az állítólagos lázadók is, de hiába adunk nekik pénzt. Legfeljebb azt vesszük észre, hogy újabb földi flották épülnek. Ekkor durvább módszerhez folyamodunk. Fejvadászt küldünk a vezér ellen. Mivel a lehető legtöbb pénzt megadtuk a fejvadásznak az eredmény nem marad el. Bár a Syonian meghalt a földi erők tovább folytatják elkeseredett harcukat ellenünk. Nos miután dühöngtünk egy sort, és megállapítottuk, hogy fajunk nem változott semmit, megindítjuk a lehető legnagyobb inváziós flottát. Csatahajókat, rombolókat és rengeteg űrvadászt, és persze mindezt egy csomó rakétavetős egységgel felszerelve. Az űrcsatában könnyen győzedelmeskedünk, ellenben a földi csatában megizzasztják haderőnket, de sikerül legyőznünk őket. Happy End!

Pár szó a Reunionról megjelent véleményekről, értékelésekről a neten

Talán az Orin-féle értékeléssel kellene kezdenem, mely lényegében a játékhoz egy kapaszkodót próbál nyújtani. Az említett végigjátszást bárki bárhonnan leszedheti, mert sajnos a neten ez a "hivatalos" Reunion végigjátszás. Ezen mű becses szerzője hatalmas mennyiségű baromságot hordott össze. Orin szerint a játék bosszantó, a legjobb űrháborús játék lehetne, ha nem lenne tele hibákkal. Több hibát is ír, de én csak párat emelnék ki. Az egyik hiba szerinte az, hogy hiába vonta blokád alá a Morgul főbolygót, újabb és újabb Morgul flottatámadások érték. Nos ez tény, sőt a játék nem engedélyezi az időhúzást, előbb-utóbb akkora flottát küld ellenünk, hogy tuti lenyomjon. Mindez azonban azért van, hogy ne üljön le a játék, legyen tempója, és ne unatkozzon el az ember. A második nagy hiba szerinte, hogy ha elveszítjük a főbolygónkat, vagy mi foglaljuk el az ellenfél főbolygóját akkor nem lesz kinevezve valamelyik kolónia főbolygónak, hanem ott nekünk vagy az adott népnek véget ér a játék. Nos ezen értetlenkedését azért nem értem, mert van azért bőven ilyen játék még. Jó elfogadom, hogy nem ismerhet minden ilyen játékot az illető, de szerintem ez nem hiba, hanem felfogásbeli különbség. A harmadik hiba szerinte, hogy a tanácsadók nem adnak használható tanácsokat. Nem jött rá mit kellene csinálni, mit vár tőle a gép. Ezért megítélése szerint csak visszatöltögetésekkel lehet ezt a játékot játszani. Kezdjük akkor itt, én nem tudom az illető úriember hol él, szerintem Ausztráliába eljutottak még olyan játékok, ahol nem árt néha menteni, hogy ha netán az ember elvesztette a menetet, akkor visszatölthessen egy korábbi állást. A viccet félretéve a tanácsadókon kívül még használhatta volna a kocsmát is. Ugyanis a játék megad minden szükséges információt. Ráadásul a diplomáciai párbeszédek során az ember könnyen rájön arra, hogy melyik választ a megfelelő. Szerintem csak gondolkodni kellett volna hozzá. A negyedik hiba az Aircraft megszerezhetetlensége szerinte, pontosabban az ő teóriája szerint meg kell várni, amíg a Morgulok kifejlesztik, és akkor kell őket lerohanni, és így megkapjuk az Aircraftot. Nos nem tudom, hogy ő egyedül vagy még valamelyik haver segített ezen idióta teória felállításában, de ekkora baromságot rég hallottam. Azért megjegyzi, hogy nem volt ideje ezért még egyszer újrajátszani a játékot, de majd később. Azóta is várok megvilágosodására. De erre az egész történetre azt mondom, hogy magában keresse a hibát, bár azért én kíváncsiságból kipróbáltam a teóriáját. Szánalmas volt! Szinte teljesen kiirtottak a Morgulok a csatamezőn, de persze Aircraftot nem kaptam utána. Kis leírásában azonban kihagyott egy részletet, az Erannokat. Én nem tudom mit csinált velük, de a leírásból gyanakszom egy megoldásra. Mivel már ekkor elszenvedett idáig a játékkal tudnia kellett, hogy minden népnek szerepe van a játék folyamán. Mivel bőven használt kém satelliteket látta, hogy az Eran haderő szinte nulla. Tehát vagy hagyta őket kinyiffanni, vagy ő maga intézte el őket. De a szupernóva dolog biztos feltűnt neki, tehát ekkor tuti visszatöltött, és áthozta őket. Na most itt a bibi, tuti nem ment be a kocsmába beszélgetni. Panaszkodott az információ hiányra, nem tudta sose, hogy épp mit kell csinálni, de ahogy láttam a Morgul Piraten kívül senkivel nem beszélt egy-két alkalomnál többször. Ez valószínűleg a játék eleji altatásnak köszönhető. Irtózatos erőfeszítések árán inkább lenyomta a Ligát. Elfelejtve azt az apró tényt, hogy nem amcsik készítették a játékot. Persze máshol is olvastam szórakoztató véleményeket a játékról. Például Underdogsnál, hogy csiga-léptékű a játék. Nos én marhára irigylem őt, hogy ekkora ász, ugyanis én többször végignyomtam már, de általában azt sem tudtam hova kapjak, mit csináljak, hogy ne irtsanak ki. Sőt én annyira igénytelen vagyok, hogy még a kezelőfelület is kényelmesnek bizonyult számomra. Számomra azonban a "too much micro-management" megjegyzés volt a legérdekesebb. Tényleg néha adni kell nekik lakóhelyet, farmot és kórházat, de hát minél nagyobb a populáció annál többet adóznak. Ha többet adóznak, akkor több pénzünk lesz, ha több pénzünk van, akkor azt gyártunk, építünk, amit csak akarunk. Egyébként ezen része a játéknak nem változott a második részben, az Imperium Galacticaban sem. Persze lehet, hogy ez az egész sorozat kritikája volt, egyszer talán megkérdem tőle. Addig is idézném magamat, még amikor az oldalt indítottam: "Szerintem ilyen apróságoknál kár sértegetni más ízlését. Azonban így felesleges belekezdeni a múlt felidézésébe, mert ez inkább csak árt nekünk." Nos már akkor sem voltam egyedül ezzel a véleménnyel. Szerintem a Reunion egy kiváló játék. Közel sem olyan rossz, mint azt sokan állítják. Tény, hogy nem tökéletes, de mutassatok nekem egy tökéletes játékot!

Bob